loading...
قرآن و عتــرت
قـــــرآن آنـــــلاين
http://blogcod.parsskin.com/zibasazi/mazhabi/48.gif


كاربران گرامي براي استفاده از بخش قـــــرآن آنـــــلاين روي بنر پاييني كليك فرماييد .

براي گوش دادن به قــرآن كليك كنيد


كاربران گرامي لطفامطالب مذهبي خود را براي ما ارسال كنيد .
آدرس ايميل
Email Address :
sabermohamadiyan@yahoo.com
ايميل قــرآن
Email Gooran :
gooran@rocketmail.com
موبايل مدير
Mobil modir :
09364071840(sabermohamadiyan) 
موبايل پشتيباني
Mobil Poshtibani :
09376273609 (Reza Jafarzadeh)
بروزترين اخبار سياسي جهان

اطلاعيه مهم سايت
اطلاعيه سايت !
--------------------------
كاربران گرامي سايت به طوري آزمايشي براي نمايش عموم گذاشته شده تا چند روز ديگه مطالب سايت بيشتر و بيشتر خواهد شد .
توجه !
---------------------
كاربراني كه مطالب در مورد قرآن و .... دارند مي تواند با ما در ميان بذارند لطفا اگر مطالبي در مورد قرآن داريد در بخش نظران به صورت خصوصي براي ما ارسال كنيد ك
لطفا از ارسال مطالب خود نپرهيزيد !
لبيك يا خامنه اي
http://img4up.com/up2/32974400703879136751.jpg
راه اندازي زيارت مجاني

كاربران گرامي بالاخره زيارت مجاني راه اندازي شد براي زيارت مجاني لطفا روي لينك زير كليك فرماييد


زيارت مجاني

http://ww.razavi.tv/razavitv/


موقع زيارت از دعاي پر فيض خودتون ما رو از ياد نبريد


التماس دعا

صابر محمديان بازدید : 174 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (1)

دانلود فایل صوتی مناظره

(جهت دانلود کلیک کنید )

سرور1 یــا سرور2

(8Mb)


دانلود فایل صوتی نظرات بینندگان

(جهت دانلود کلیک کنید )

سرور1 یــا سرور2

(4Mb)



برگرفته از: 

موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه  الشریف)

لینک مطلب


توجه:از دوستان تقاضا دارم نظرات خودشون رو بعد از گوش کردن مناظره بیان کنند.جهت تعجیل در فرج:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نکته : مواردی که قابل شنیدن نبوده ، با ؟؟؟ نشان داده شده است.هدایتی (مجری مناظره) :خدمت شما دوستان بیننده سلام و درود تقدیم می کنیم ،  انشاء الله که با موفقیت و سربلندی کامل در پناه خداوند سبحان روز گار را سپری کرده باشید .برنامه ای که امروز شروع می کنیم ، گفتگویی است بین دو بزرگوار ، جناب آقای حسینی قزوینی و جناب آقای مراد زهی . یک گفتگوی دوستان و یک مناظره برای روشن شدن نقاط مبهم و نقاط نا مشخص تاریخ ... .موضوع مناظره حضرت زهرا سلام الله علیها است . از ماه ها قبل قرار بود که مناظره ای را برگزار کنیم ، متأسفانه این امکان فراهم نشد به دلائل مختلفی .دلیل انتخاب این موضوع این است که مشکلاتی برای برخی از دوستان و هموطنان ما رخ داده است که اختلافاتی را به وجود آورده است ، شب نامه هایی را چاپ کرده اند ، سخنرانی هایی را کرده اند و ... این مسائل باعث شد که متأسفانه برخوردهای فیزیکی نیز صورت گیرد .من یک توضیحات اولیه را بدهم : اولا این گفتگوها دوستانه است و هر دو طرف از شخصیت های اسلامی هستند و بنایمان بر این است که این گفتگو دوستانه و سالم برگزار شود و انشاء الله به دنبال این هستیم که حقایق روشن بشود و دانش مان بارور تر بشود .هیچ یک از دو طرف مناظره قطعا به دنبال این نیستند که طرف دیگر را شکست بدهند ... هر دو بزرگوار نیز توضیح خواهند داد . انشاء الله این برنامه الگویی خواهد شد برای برخی از رسانه ها و تلویزیون هایی که مناظره برگزار می کنند و خودشان به قضاوت می نشینند و بهره برداری می کنند که ما پیروز شدیم و فلانی شکست خورد ... . ما دلمان می خواهد که خود مردم قضاوت کنند و در باره اش صحبت کنند .خود این برنامه بعد از یک وقفه طولانی ، یک حرکت جدیدی باشید و تعیین کننده باشد که ما این مناظره را ادامه دهیم .نکته دوم این است که هر دو طرف از موضوع مناظره دور نشود و در باره حضرت زهرا سلام الله علیها باشد .برنامه به این شکل خواهد بود که دو تا ده دقیقه آغازگر برنامه خواهد بود برای هر دو بزرگوار . هر دو طرف صحبت خواهند کرد ، بعد یک دقیقه طرف مقابل سؤال خود را مطرح خواهد کرد ، طرف دیگر چهار دقیقه وقت دارد که در باره این یک دقیقه و سؤال وی صحبت کند . وقتی چهار دقیقه اش تمام شد ، یک دقیقه به ایشان وقت می دهیم سؤالی مطرح کنند تا طرف مقابل چهار دقیقه وقت داشته باشد که جواب دهد .برای شروع دو راه است ، یا این که از آقای مراد زهی خواهش کنیم که چون مهمان هستند شروع کنند و یا به عهده قرعه می گذاریم . نظر جناب مراد زهی را می پرسیم که ایشان شروع کنند و یا قرعه کشی کنیم .مراد زهی : هرچه نظر جناب آقای قزوینی باشد ما حرفی نداریم .استاد قزوینی : اگر ایشان تمایل دارند برای شروع کردن و چون مهمان ما هستند و ما وابستگی مان به شبکه سلام بیشتر است ، ما این حق اولویت را به ایشان واگذار می کنیم .جناب آقای مراد زهی ! من از الآن وقت می گیرم ، وقتی گفتم شروع کنید .مولوی مراد زهی :بسم الله الرحمن الرحیم و به نسعین ، نحمده و نصلی علی رسوله الکریم و نصلی و نسلم علی آله و اصحابه الکرام . قال الله تبارک و تعالی :فَبَشِّرْ عِبَاد . الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ  أُوْلَئکَ الَّذِینَ هَدَئهُمُ اللَّهُ  وَ أُوْلَئکَ هُمْ أُوْلُواْ الْأَلْبَاب .الزمر /17 و 18 .ضمن عرض تشکر و قدردارنی از مسؤولین شبکه سلام و حاج آقای قزوینی که ؟؟؟ باهم در ارتباط بودیم و قرار بود که یک گفتگوی دوستانه ای در این شبکه داشته باشیم که بحمد الله این زمینه مطرح شد و بنده لازم می دانم که از هم دست اندر کاران تقدیر و تشکر داشته باشم .لازم می دانم مقدمه ای که بسیار مرتبط با بحث مان است ، عرض کنم به صورت ؟؟؟ تا بعدها ما وارد بحث اصلی بشویم .همه می دانیم که ؟؟؟ اسلام در وضعیت فعلی وضعیت خاصی دارد که در طول چهارده قرن فکر نمی کنم که چنین وضعیتی را داشته باشد . بسیار متفرق ، پراکنده و ؟؟؟ دشمنان اسلام و مسلمین . بنابراین مسؤولیت اندیشمندان ، علما ، مطبوعات ، شبکه های ماهواره ای ومتولیان امور فرهنگی در جهان اسلام بسیار سنگین است .ما چهارده قرن ، سیزده قرن از راه تفرقه و کوبیدن همدیگر دست آور و نتیجه ای نداشته ایم ، مسلّما در حال حاضر و در قرون آینده ؟؟ دست آوردی نخواهیم داشت .در حال حاضر نیاز شدید به وحدت داریم و آن فرمانی که خداوند متعال فرموده :بسم الله الرحمن الرحیم :وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا . آل عمران /103 .نیاز شدید به اعتصام به حبل الله و چنگ زدن به ریسمان الهی که همان قرآن است و عمل کردن به آن داریم . و این که از تعصبات کورکورانه و از هر گونه فرقه گرائی و تقویت فرقه گرایی کنار بیاییم .هدف اصلی از این بحث همان طور که آقای هدایتی فرموده ، یک مناظره کشتی گرفتن نیست که به دنبال این باشیم که به هر  حال این طرف ، طرف دیگر را مغلوب کند ، خیر . اصل گفتگو ، اصل حوار و مخصوصا در کشور ما در کشور اسلامی ایران که پیشتاز طرح گفتگوی تمدن ها بوده و هست ، شایسته است که ما این گفتگوی  دوستانه و گفتمان را در میان خود مان هم داشته باشیم .بنابراین این گفتمان را به فال نیک می گیریم ... [قطع شدن موقت صدا] . تمام شنوندگان گرامی ، از تمام اهل نظر و آن هایی که صدای ما را می شنوند ؛ چه از برادران شیعه و چه برادران اهل سنت ، که این یکی دو ساعت ، بحث شیعه و یا بحث سنی را از مغزشان بیرون بریزند ، به عنوان یک مسلمان پای صحبت برادر مسلمان خودشان بنشینند و براساس آیه ای که تلاوت کردیم ، که قرآن می فرماید :بشارت به آن انسان هایی که گفتمان و گفتارها را گوش می دهند و از مستندترین و مستدل ترین و بهترین گفتمان آن را اتباع می کنند ، آن ها صاحبان اندیشه هستند پیروی می کنند .شبکه سلام ، فرصتی است که به هر حال برای دوستان ما پیش آمده و می توانند که دراین مکان دوری که قرار دارند به عنوان فرصت استثنائی در جهت وحدت مسلمین و در جهت دعوت به اسلام ودر جهت تبلیغ اسلام تلاش و کوشش کنند .بنابراین ما از همین الآن مجددا از مسؤولین و متولیان شبکه سلام با رویکرد جدیدی  به سمت اتحاد و انسجام اسلامی ، به سمت وحدت و به سمت تقریب دلها و نزدیک کردن دلهای جامعه اسلامی گام بردارند .بنابراین آنچه که احساس کردیم که انگیزه شد تا در این بحث شرکت کنیم ، بحث هایی است که در این یکی دو سال اخیر مطرح شده و در شبکه های خبری ، در روزنامه ها ، در مطبوعات ، در شبکه های اینترنتی بسیار به صورت گسترده روش بحث می شود و آن همان طرح اتهاماتی که به بهترین انسان ها بعد از رسول خدا صلی الله علیه وسلم؛ یعنی حضرت ابوبکر صدیق و حضرت عمر فاروض رضی الله عنهما زده شده این اتهامات و بعد از آن هم مستنداتی که آورده شده برای آن مواردی از کتب اهل سنت است . می خواهیم بررسی کنیم که واقعاً انسان هایی که بعد از پیامبر پایه گذار دین اسلام و پایه گذار فتوحات اسلامی بودند و ما ایرانیان هم  به ویژه مرهون خدمامت و زحمات و تلاش ها و مجاهدتهای آن ها هستیم که اسلام به ما رسید و الآن  ما مسلمان هستیم . آیا واقعاً چنین برنامه هایی بوده ، چنین چیزی صورت گرفته و یا این که این ها براثر دسیسه مخالفین اسلام و دشمنان اسلام در طول تاریخ که خواسته اند تفرقه گرایی را تشویق بفرمایند بین فرقه های اسلامی از سوی آن ها صورت گرفته و در بعضی از کتاب ها روایات جعلی و ساختگی در این خصوص وضع شده .ما الآن به وظیفه بزرگی نسبت به آل و اصحاب پیامبربر عهده داریم . آل و اصحاب پیامبر همانند دو بازوی یک پرنده ای می مانند که هر کدام از این بازو اگر نباشد ، پر نباشد ، پرنده نمی تواند پرواز  کند .بنابراین ما از همه شنوندگان عزیز استدعا داریم که به دور از تعصب و به دور از این که پیرو چه مذهبی هستند به عرائض مختصر بنده انشاءالله در بحث های آینده گوش می دهند و همه در نهایت دنبال این چیزی که کشف حقیقت هست ، باشیم . انشاءالله .در رابطه با شخصیت حضرت فاطمه زهرا و این که دیدگاه اهل سنت و بالاتر از آن در رابطه با دیدگاه اهل سنت نسبت به ؟؟؟ پیامبر عرائضی است انشاء الله در بحث های آینده در بحث های بعدی خواهیم داشت و الآن چون وقت در این ده دقیقه تمام شد ، من سعی می کنم که در فرصت های بعدی در خدمت دوستان باشیم .استاد حسینی قزوینی :اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ، بسم الله الرحمن الرحیم ، و به نستعین و هو خیر ناصر و معین ،  الحمد لله والصلاة علی رسول الله و علی آله آل الله ، لا سیما علی مولانا بقیة الله ، والعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله الی یوم لقاء الله . افوض امری الی الله إن الله بصیر بالعبادما هم ضمن سلام به همه دست اندر کاران شبکه سلام ، جناب حاج آقای هدایتی و بینندگان عزیز در سراسر دنیا . تشکر می کنیم اولاً از شبکه سلام که این بستر را فراهم کردند که یکی از عزیزان اهل سنت که از اساتید برجسته حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان هست ، حضور پیدا کند و مطالبشان را شفاف  در این جلسه دوستانه و گفتگوی صمیمی بیان کند .و از مقدمه ای هم که برادر عزیزم جناب مراد زهی بیان کردند ، من باز تشکر می کنم . بنده هم تأکید می کنم بر این که ما مسلمان ها امروز در برابر دشمن مشترک قرار گرفته ایم که دشمنان برایشان نه شیعه و نه سنی هیچ کدام فرق نمی کند ، با همان سلاح هایی که در افغانستان و در کابل سنی را می کشند ، در مزار شریف شیعه را می کشند . در عراق اگر در فلوجه برادران اهل سنت ما را می کشند ، در شهید صدر شیعیان را می کشند و ما چه شیعه و چه سنی برادر هستیم ، کتابمان یکی است ، قبله ای مان یکی است ، پیامبران مان یکی است ، مشترکات زیادی داریم و در کنار ، هم اختلافاتی داریم و برای اختلافات به جای این  که متوسل بشویم به خشونت و یا اهانت و یا جسارت ، چه بهتر که بسترهای این چنینی فراهم شود که از شیعه و سنی در یک جلسه خیلی دوستانه مطالبشان را مطرح کنند .و اما این که موضوع ما حضرت زهرا سلام الله علیها است ، روی چند محور این موضوع انتخاب شد و جناب مراد زهی هم این پشنهاد را پذیرفتند .نکته اول این که حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در میان فرزندان نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم جایگاه کاملاً ویژه ای داشت و هم از دیگر فرزندانش و هم از دیگر صحابه امتیاز ویژه ای داشت .صدیقه طاهره تنها کسی که است که رسول اکرم به صراحت درباره او فرمود ، سیدة نساء اهل الجنة ؛ خانم و بانوی زنان بهشتیان است .صحیح بخاری ، ج4 ، ص183 .همچنین روایتی را هیثمی از عائشه ام المؤمنین نقل می کند که :مارأیت افضل من فاطمة غیر أبیها .جز رسول اکرم ، کسی در فضیلت به حضرت صدیقه طاهره نمی رسد .یا :ما رأیت احدا اصدق من فاطمة .راستگوتر از فاطمه در کره زمین نبود.هیثمی در مجمع الزوائد می آورد و رجالش هم تصیحح می کند .مجمع الزوائد ، ج9 ، ص201.ابن حجر هم در کتاب الإصابة ، ج8 ، ص264 می گوید این روایت سندش به شرط شیخین صحیح است .همچنین روایات متعددی که محبوبترین زنها در نزد پیامبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده.مسند احمد ، ج4 ، ص275 و باز هیثمی در مجمع الزوائد ، ج9 ، 202 می گوید روایت صحیح است .حتی ابن حجر عسقلانی نقل می کند از سبکی از استوانه های علمی اهل سنت ، که حضرت صدیقه طاهره از خدیجه و از عائشه فضیلتش بالاتر بوده است .فتح الباری ، ج7 ، ص105 .و همچنین مناوی نقل می کند که فاطمه زهرا از خلفای اربعه ، به اتفاق علمای اهل سنت افضل بوده است .فیض القدیر ، ج4 ، ص556 .نکته دیگر ما می بینیم که در کتاب های معتبر اهل سنت غضب فاطمه زهرا و رضای فاطمه زهرا معادل با رضای خدای عالم و غضب خدای عالم قرار گرفته است .المستدرک ، با سند صحیح ، ج3 ، ص153 :ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک .همچنین خود بخاری در صحیحش آورده :فاطمة بضعة منی ، فمن اغضبها اغضبنی.فاطمه پاره تن من است ، هرکس او را به غضب بیاورد ، مرا به غضب آورده .یا مسلم دارد :فاطمة بضعة منی ،  یؤذینی ما آذاها .هر آن چه که زهرا را اذیت کند ، مرا اذیت کرده است .این ها نشان می دهد که فاطمه زهرا سلام الله علیها جایگاه ویژه ای در نزد رسول اکرم و خدای عالم داشته . و ما بر این عقیده هستیم که نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم ، از بیان این روایات و احادیث این بود که الگویی برای امت اسلامی معین کند ، یعنی اگر بعد از نبی مکرم جامعه اسلامی دچار تلاطم شد دچار فتنه شد ، دچار اختلاف شد ، تنها یادگار نبی مکرم ، فاطمه زهرا سلام الله علیها به هر سو رو کرد حق هست و رضای خداوند در آن سو است و اگر نسبت به هر طرفی و هر فردی غضب کرد ، ناخشنود شد ، قطعاً خدا و پیامبر هم از او غضبناک و نا خشنود است .ولذا قضیه فاطمه زهرا سلام الله ، یک قضیه طبیعی نیست و این روایات متعدد روایاتی نیست که نبی مکرم فقط به خاطر این که فاطمه زهرا دختر او هست و نسل او هست و از نطفه او هست بیان کرده باشد ؛ چون پیامبر اکرم فرزندان دیگری هم داشته اند ، چه پسر و چه دختر .و لذا ما بر این عقیده هستیم که قضیه حضرت زهرا سند حقانیت عقیده شیعه است و این که جناب مراد زهی اشاره فرمودند نسبت به صحابه به ویژه جناب خلیفه اول و دوم این مسائل مطرح است ، این مسائل قبل از این که در کتاب های شیعه مطرح شده باشد ، در کتاب های اهل سنت مطرح است . به قول معروف می گویند : احترام امام زاده را باید متولی نگه دارد . آن چه در کتاب های اهل سنت مطالبی در مطاعن خلفاء آمده ، در کتاب های شیعه شاید آن قدر نیامده باشد .هدایتی :الآن از جناب آقای قزوینی می خواهیم که یک دقیقه سؤال بکنند و جناب مراد زهی درچهار دقیقه پاسخ بدهند . بعد از آن که جناب مراد زهی چهار دقیقه پاسخ دادند ، یک دقیقه به ایشان فرصت می دهیم که سؤالشان را مطرح کنند .سؤال استاد قزوینی :سؤال اول من از مراد زهی این است که روایات صحیحی که عرض کردم ، از عائشه که می گوید: ما رأیت احداً قد اصدق من فاطمه ؛ راستگوتر از فاطمه نبوده . فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت نبی مکرم مطالباتی از خلیفه اول داشتند ؛ ولی خلیفه اول پاسخ منفی دادند ، آیا این خود نشانگر تکذیب سخن پیامبر اکرم نیست ؟جواب مولوی مراد زهی :من با توجه به روایاتی که در رابطه با فضیلت و منقبت فاطمه زهرا قرائت شد ، این قبول . فضیلت و منقبت فاطمه زهرا از دیدگاه اهل سنت یک امری مستند و قطعی است و جا دارد ما این را در سه چهار قطعه شعری علامه اقبال لاهوری سروده توضیح دهیم .مریم از یک نسبت عیسی عزیز       از سه نسبت حضرت زهرا عزیزنور چشم رحمة للعالمین              آن امام اولین و آخرینآن که جان در پیکر گیتی دمید         روزگار تازه آئین آفریدبانوی آن تاج دار هل اتی                مرتضی مشکل گشا شیر خدادر رابطه با حضرت فاطمه زهرا و اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم ، به طور کلی عقیده اهل سنت این است که محبت اهل بیت و محبت صحابه پیامبر جزء معتقدات مسلم و جزء ایمانیات ما است . یعنی به همان نسبتی که ما نسبت به خلیفه اول و نسبت به خلیفه دوم و سایر صحابه محبت داریم ، به همان نسبت ، نسبت به حضرت علی رضی الله عنه ، فاطمه زهرا رضی الله عنها ، حضرت حسن ، حضرت حسین و دیگر اهل بیت محبت داریم .در ؟؟؟ محبت اگر یک ترازوی جلوی ما گذاشته بشود و محبت اهل بیت ومحبت اصحاب پیامبر در دو کفه ترازو قرار بگیرد ، هیچ کفه ای بر کفه دیگر شاید سنگین تر نباشد و دلیلش هم این که ما در خطبه های نماز جمعه در هر جمعه و در تمام خطبه در روزهای جمعه دعای مغفرت برای اهل بیت و به ویژه حضرت فاطمه زهرا و اهل بیت صورت می گیرد . من قطعه ای ازآن خطبه را قرائت بکنم . این خطبه دومی است که در تمام مساجد اهل سنت قرائت می شود ؛ مخصوصا در کشورهای آسیایی ایران و پاکستان و هندوستان که خطبه های اصلی به زبان فارسی و بعضی به زبان عربی قرائت می شود .قال النبی صلی  الله علیه وسلم : ارحم امتی بأمتی ابوبکر ، وأشدهم فی امر الله عمر ، و اصدقهم حیاء عثمان و اقواهم علی ، و فاطمة سیدة نساء اهل الجنة ، وحمزة اسد الله و اسد رسوله رضوان الله تعالی علیهم اجمعین . اللهم اغفر للعباس وولده مغفرة ظاهرة و باطنة و؟؟؟؟ ذنبا .این عقیده ما است . هیچ فرقی در این راستا وجود ندارد . یک قطعه شعری هم از ملا عبدالرحمن جامی قرائت کنم :جز به آل کرام و صحب عزام                        فلک دین نبی نیافته عظامنامشان جز به احترام نبر               جز به تعظیم سویشان منگرهمه را اعتقاد نیکو کن                              دل ز انکارشان یک سو کنهر خصومت که بودشان باهم                     به تعصب مزن در آن جا دمحکم آن قصه با خدای بود               زندگی کن تو را به حکم چه کاراما سؤالی که ...هدایتی : وقت تان تمام است ، الآن لطف کنید سؤال خودتان را مطرح کنید ، جناب آقای قزوینی پاسخ دهند .سؤال مولوی مراد زهی:سؤال من این است که جناب آقای قزوینی که سؤال فرمودند خارج از موضوع بحث ما بود ، موضوع بحث ما هجوم به خانه فاطمه زهرا و سوزاندن خانه و ضرب و لطم حضرت فاطمه و اسقاط جنین است که توسط طبق ادعای ایشان و در سایت اینترنتی ایشان این مسأله را که گفته اند به دستور ابوبکر صدیق و مجری اش هم خلیفه دوم و بعضی دیگه بودند ، ما سؤال مان این است که با توجه به گذشت چهارده قرن از آن قضایا چه مستنداتی برای طرح این قضیه جناب آقای قزوینی دارند که الآن وجود دارد ، نه مدعی علیه وجود ، نه شهود وجود دارد و با توجه به این که چنین ادعایی هم ... لطف بفرمایند پاسخ دهند .پاسخ استاد قزوینی :در رابطه با قضیه هجوم به خانه فاطمه زهرا ، اگر بناست ما آن چه که در کتاب های روائی و رجالی و تاریخی آمده ، ارزش قائل نشویم ، هیچ یک از موضوعات حتی در اثبات رکعات نماز ما نمی توانیم بگوییم چیزی برای ما ثابت شده و یا ثابت نشده .ولی آن چه در رابطه با هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله است ، ما چهار تا روایت صحیح با بررسی در شبکه المستقله مطرح کردیم ، در شبکه سلام  هم آوردیم که یکی از آن ها قضیه ندامت خود جناب خلیفه اول است که می گوید من برای سه چیز که انجام داده ام ، تأسف می خورم و پشیمان هستم : یکی از آن ها :وددت أنی لم اکشف بیت فاطمة و إن اغلق علی الحرب .ای کاش من خانه فاطمه زهرا را مورد هجوم قرار نمی دادم ، خانه فاطمه زهرا را کشف نمی کردم .در این قضیه روایت کاملاً صحیح است ، هیچ شبهه ای در صحت روایت نیست ، بلکه بعضی از بزرگان اهل سنت نسبت به این قضیه صراحت بر این که روایت صحیح است .جناب سیوطی در مسند فاطمه ، ص34 ، و 35 صراحت دارد که این روایت صحیح است .جناب مقدسی از شخصیت های برجسته اهل سنت است که ذهبی از او به عنوان : الإمام ، العالم الحافظ الحجة ، نام می برد ، می گوید :هذا حدیث حسن عن أبی بکر .الأحادیث المختاره ، ج10 ، ص88 .و همچنین از شخصیت های برجسته اهل سنت ؛ مثل جناب فرحان مالکی صراحت دارد بر این که این روایت صحیح است و شبهه ای در این زمینه نیست. ایشان در کتاب قراءة فی کتب العقائد ، ص52 می گوید : من اول تصور می کردم که این روایات سند ندارد ؛ ولی پس از بررسی برایم ثابت شد : وهی ثابتة بأسانید صحیحه و ذکری ؟؟؟ .این به اسانید صحیح ثبت شده و هیچ شبهه ای در این نیست .و همچنین روایت دیگری که ابن أبی شیبه دارد ، استاد بخاری است ، صراحت بر این که این جناب خلیفه دوم آمد ، گفت با این که احترام حضرت زهرا برای من محرز است ، ولی قسم به خدای عالم این احترام حضرت زهرا مانع آن نمی شود که من دستور بدهم :إن امرتهم  أن یحرق علیهم البیت .خانه را با ساکنانش به آتش بکشند .المصنف ، ج8 ، ص752.همین روایت را بلاذری در کتاب الأنساب الأشراف ،ج 1 ، ص 586 ، قضیه احراق را یعنی تهدید به سوزاندن را مطرح می کند و همچنین خود طبری در روایت دیگر همین مسأله را در تاریخش ج2 ، ص443 مطرح می کند .هدایتی : از الآن شما یک دقیقه فرصت دارید سؤال جدید مطرح کنید ، بعد جناب مراد زهی فرصت خواهند داشت که پاسخ دهند .سؤال استاد قزوینی :ایشان فرمودند ما به همان نسبتی که حضرت زهرا و حضرت علی را دوست داریم ، جناب ابوبکر و عمر را دوست داریم . طبق روایت صحیح بخاری ، پیامبر اکرم فرمود : فاطمه غضبش ، غضب من و رضایتش رضایت من است . در صحیح بخاری و مسلم صراحت دارد که فاطمه زهرا از ابوبکر و عمر  غضبناک از دنیا رفتند ؛ فلم تزل مهاجرته حتی توفیت . واین نشان گر این است که وقتی فاطمه زهرا سلام الله علیها از آن ها راضی نیست ، پیامبر هم از آن دو نفر راضی نیست ، خدا هم راضی نیست . محبت کسی که پیامبر و خدا از  او راضی نیست، خلاف شریعت ، و خلاف شرع و خلاف عقل است . جواب بدهند .پاسخ مولوی مراد زهی :ببنیید موضوع بحث ما آن چیزی است که جناب آقای قزوینی مطرح فرمودند. بعد از چهارده قرن دادگاهی ایشان تشکیل دادند و به عنوان مدعی چهار ادعا را و چهار اتهام را متوجه خلیفه اول ودوم کردند: 1 . هجوم به خانه فاطمه زهرا ؛ 2 . سوزاندن خانه فاطمه زهرا ؛ 3 . شکستن در و فرو رفتن میخ به سینه فاطمه زهرا ؛ 4 . سقط جنین .من خواهشم این است که ما از موضوع خارج نشویم و اول سؤالی که مطرح می شود ، تمام بشود تا سؤال جدیدی . و چهارده قرن از این قضیه گذشته ، آیا در دوران خلیفه اول و دوم و سوم و چهارم و در طول این چهارده قرن ، ما در کتب معتبر تاریخ این قضیه ، قضیه شوخی نیست . الآن اگر واقعاً یکی از انسانهای بزرگ عصر حاضر ؛ مثلاً رئیس جمهور و یا یکی از مراجع تقلید و یا یکی از مفتیان اهل سنت متهم به چنین امری بشود ، بالأخره باید مستندات قوی برایش وجود داشته باشد .الآن آمده اند و خلیفه اول و دوم را که اساس اسلام و برنامه های اسلامی ، و نشر و دعوت اسلامی از آن جا سرچشمه می گیرد ، متهم به این قضیه کرده اند و دلائلی هم که ایشان آورده اند ، این دلائل اصلاً سندیت ندارد و صحت ندارد . کتابی که ایشان فرمودند : انساب الأشراف بلاذری ، یک مشکل که وجود دارد معمولاً آقای قزوینی و دیگر دوستان ما یک صفحه کتاب را که مطرح می کنند ، صفحه دوم را یا نگاه نمی کنند و یا مطرح نمی کنند . همین انساب الأشراف بلاذری چه گفته در صفحه 250 :لما بایع الناس أبا بکر، اعتزل علی والزبیر، فبعث إلیهما عمر بن الخطاب، وزید بن ثابت، فأتیا منزل علیّ، فقرعا الباب، فنظر الزبیر من فترة ثم رجع إلى علیّ فقال: هذان رجلان من أهل الجنة، ولیس لنا أن نقاتلهما. قال: افتح لهما. ثم خرجا معهما حتى أتیا أبا بکر، فقال أبو بکر: یا علی أنت ابن عم رسول الله وصهره، فتقول إنی أحق بهذا الأمر، لاها الله لأنه أحق به منک. قال: لا تثریب، یا خلیفة رسول الله، ابسط یدک أبایعک. فبسط یده فبایعه. ثم قال للزبیر: تقول أنا ابن عمة رسول الله وحواریه وفارسه وأنا أحقّ بالأمر؛ لاها الله لأنا أحق به منک. فقال: لا تثریب یا خلیفة رسول الله، ابسط یدک، فبسط یده فبایعه.المدائنی، عن مسلمة بن محارب، عن سلیمان التیمی، وعن ابن عون.انساب الأشراف بلاذری، ص250 که می گوید که حضرت علی با حضرت زبیر اول در خانه نشسته بودند ، بعد رفتند خدمت ابوبکر صدیق و ایشان علت این را پرسیدند که شما چرا نیامدید برای بیعت ؟ گفتند ما فکر می کردیم که ما مستحق تر هستیم . بعد حضرت علی و حضرت زبیر گفتند که دستت را دراز کن تا ما با تو بیعت کنیم . دستشان را دراز کردند و بیعت کردند .بنابراین ، به صراحت در انساب الأشراف آمده و بعد هم در چند پاراگراف جلوتر آمده :فخرج علی فقال یا ابابکر أ لم تری لنا حقا فی هذا الأمر ، قال بلی ولکن ...فقط گلایه ای که حضرت علی رضی الله عنه داشت ، انتظار مشاوره داشتند ، وضعیت به گونه ای بود که خلأ قدرت نباید پیش بیاید . این هم جواب انساب الأشراف بلاذری است وعبارت دیگر هم زیاد داریم که در جاهای دیگر آمده که وقتی حضرت ابوبکر از ؟؟؟ برگشت حضرت علی و حضرت زبیر رفتند و بلا فاصله بیعت کردند .سؤال مولوی مراد زهی :سؤال من این است که جناب آقای قزوینی مستندات درست و قوی در این رابطه بیاورند . و اگر ایشان معتقدند که هجوم صورت گرفته ، بنابراین ، خلیفه اول و دوم جانی قلمداد می شوند و خیانتی صورت گرفته .ایشان بیاند پاسخ بدهند نسبت به این روایتی در کتاب احقاق الحق قاضی نور الله شوشتری ، ج1 ، ص16 آمده .و جاء عن الإمام السادس جعفر الصادق (ع) انه سئل عن أبى بکر وعمر رضی الله عنهما ففی الخبر " ان رجلاً سأل الإمام الصادق (ع) ، فقال : یا ابن رسول الله ! ما تقول فى حق أبى بکر و عمر ؟ فقال (ع) : إمامان عادلان قاسطان ، کانا على الحق ، وماتا علیه ، فعلیهما رحمة الله یوم القیامة .شخصی خدمت امام صادق آمد و از ایشان سؤال کرد در رابطه با أبی و عمر شما چه می گویید : آن حضرت فرمود آن ها هر دو امامان عادلان قاسطان ، دو امام عادل بودند و بر حق بودند و بر حق مردند فعلیهما رحمة الله یوم القیامة .چگونه امام صادق نسبت به خلیفه اول و دوم می فرماید که این ها عادل بودند ، بر حق بودند و بر حق هم فوت کردند . چگونه آقای قزوینی می فرمایند که ایشان بر اثر هجوم به خانه فاطمه زهرا این ها خیانت کار بودند و این ها جنایت کار بودند ، آیا این قضایا از ذهن امام صادق پنهان بود ؟جواب استاد حسینی قزوینی :اولاً بر این که ایشان فرمودند که طبق روایت انساب الأشراف ، امیر المؤمنین علیه السلام آمدند و بیعت کردند ، من تعجب می کنم جناب آقای مراد زهی که از اساتید توانمند حوزه علمیه هستند و شاید تعداد پنجاه تا کتاب تألیف کرده اند ، چگونه عبارت صریحی که در صحیح بخاری ، ج5 ، ص82 ، حدیث 4240 ، صراحت دارد که امیر المؤمنین سلام الله علیه شش ماه بعد از رحلت پیامبر اکرم ، مادامی که فاطمه زهرا زنده بودند ، بیعت نکردند .ولم یکن یبایع تلک الأشهر .در این شش ماه حضرت امیر سلام الله علیه بیعت نکردند .در صحیح مسلم هم هست ، ج5 ، ص154 ، امیر المؤمنین سلام الله علیه بیعت نکردند . ، جناب عبد الرزاق استاد بخاری در  المصنف ، ج5 ، ص472 می گوید : نه تنها علی بیعت نکرد ، هیچ یک از بنی هاشم نیز در طول آن شش ماه بیعت نکردند .طبری صراحت دارد از زهری سؤال کردند : أ فلم یبایع علی ستة اشهر ؛ علی درآن شش ماه بیعت نکرد . قال ولا احد من بنی هاشم ؛ هیچ یک از بنی هاشم نیز بیعت نکردند .و بحث این که ایشان می فرماید ما جناب ابوبکر وعمر را جنایت کار و خیانت کار معرفی می کنیم ، جناب مراد زهی در خود صحیح مسلم ج5 ، ص159 ، ح4468 ، خلیفه دوم اشاره می کند به علی علیه السلام و عباس و می گوید : وقتی پیامبر از دنیا رفت ، ابوبکر گفت که من خلیفه پیامبر هستم ؛ ولی شما رأیتان این بود که ابوبکر : کاذباً آثماً غادراً خائنا ؛ هم دروغگو است ، هم گنه کار است ، هم حیله گر است و هم خائن است . فلما توفیت ابوبکر قلت أنا خلیفة رسول الله و خلیفة ابی بکر ؛ پس از ابوبکر هم من خلیفه شدم ، فرأیتمانی کاذباً آثماً غادرا خائناً .پس این ما نیستیم که آن ها را در قفس اتهام قرار داده ایم و نسبت جنایت به آن ها می دهیم .اما نسبت به قضیه روایتی که حضرت عالی نقل فرمودید که البته آن آدرسی که جناب عالی دادید ، درست نیست ؛ آن چه هست در جلد اول ، ص69 و هفتاد است و در صوارق محرقه هم است ؛ ولی ایکاش حضرت عالی یک دقتی می کردید ، که اولاً این روایت هیچ سندی ندارد و روایت از نظر سند کاملاً مخدوش است .و اضافه در ذیل آن روایت از امام صادق سؤال می کند آیا مراد شما که گفتید امامان عادلان ؛ این دو امام عادل هستند ، چی بود . حضرت فرمود : من مرادم این بود که این ها عدلا عن الحق ؛ این دو از عدل عدول کردند ، این ها اماما اهل النار ؛ دو تا امام اهل آتش هستند .بعد حضرت اشاره می کند به آیه شریفه : «وجعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَدْعُونَ إِلَى النَّارِ » قصص / 41 . و گفتم این ها قاسط هستند ، حضرت فرمود مراد من این است که: « وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا » الجن / 15 .فلذا روی این جهت ما نه تنها این روایت را ضعیف می دانیم ، از مطاعن می دانیم ، خواندنش را حرام می دانیم ، به طلبه هایمان توصیه می کنیم که اصلا این روایت را مطرح نکنند. چون موجب ایجاد فتنه می شود .سؤال استاد حسینی قزوینی :گر چه ایشان نسبت به سؤال دوم بنده ایشان جواب ندادند ، غضب حضرت زهرا از أبی بکر و عمر یک مسأله ثابت در صحیح بخاری و مسلم است . سؤال سوم من از ایشان این است که شما در روایات ، در صحیح بخاری و مسلم آورده اید :من مات ولیس فی عنقه بیعة مات میتة جاهلیة . صحیح مسلم ، ج6 ، ص22 .و همچنین من مات و لیس علیه امام مات میتة الجاهلیة . این کاملاً ثابت است .از طرف دیگر در صحیح بخاری ومسلم هست که : ماتت ابی بکر وهی واجدة علی ابی بکر . نه تنها بیعت نکرد ؛ بلکه نسبت به ابی بکر غضبناک نیز از دنیا رفت .فلم تزل مهاجرته حتی توفیت .در این جا مسأله این است فاطمه زهرا سلام الله علیها که در برابر خلیفه اول بیعت نکرد و او را به عنوان امام قبول نکرد ، آیا فاطمه زهرا به مرگ جاهلی مرده و یا خلافت ابوبکر ، خلافت مشروع نیست .پاسخ مولوی مراد زهی :ببنید من اولاً به این سبک برنامه که چهار دقیقه و یک دقیقه است ، اعتراض دارم . یک بحث وقتی ادامه پیدا می کند باید جمع بندی بشود تا حالا سه چهار تا بحث مطرح شد .سؤالی که من کردم در رابطه با مطلب قاضی نور الله شوشتری. من متأسفم که تمام بینندگان آشنا هستند به زبان عربی . چگونه واقعاً یک مسأله را از ظاهر مسأله بر می گردانند که وقتی سؤال کردند : یا ابن رسول الله ! ما تقول فى حق أبى بکر و عمر ؟ فقال (ع) : إمامان عادلان قاسطان .عادل در زبان عربی به چه گفته می شود ، « قاسطان » قاسط در زبان عربی به چه گفته می شود ؟ وماتا علیه .مطلب دوم آن چه از صحیح مسلم آوردند . جای تأسف است که من همین مسأله را عرض کردم که یک پاراگراف را می خوانند و یک پاراگراف را نمی خوانند . صحیح مسلم همین الآن جلوی من است ، همین حدیثی که ایشان آوردند ، حدیث صحیح مسلم است و من می خوانم و شنوندگان هم گوش کنند ، خود آقای قزوینی هم گوش کنند و بعد قضاوت کنند .فلما توفى رسول الله صلى الله علیه وسلم قال أبو بکر انا ولى رسول الله صلى الله علیه وسلم فجئتما تطلب میراثک من ابن أخیک ویطلب هذا میراث امرأته من أبیها فقال أبو بکر قال رسول الله صلى الله علیه وسلم ما نورث ما ترکنا صدقة فرأیتماه کاذبا آثما غادرا خائنا والله یعلم أنه لصادق بار راشد تابع للحق ثم توفى أبو بکر وانا ولى رسول الله صلى الله علیه وسلم وولى أبى بکر فرأیتمانی کاذبا آثما غادرا خائنا والله یعلم انى لصادق بار راشد تابع للحق .حضرت عباس و حضرت علی وقتی خدمت حضرت عمر می آیند عبارت این است :فرأیتماه کاذبا آثما غادرا خائنایعنی وقتی شما نزد خلیفه لازم را دادند ، به گمان شما ؛ یعنی شما چنین فکر می کردید ، این علامت استفهامی و سؤالی است ، آیا شما فکر می کردید که ایشان کاذبا غادرا آثما خائنا است ، در حالی که این طور نیست ؛ چون در ادامه اش می گوید :والله یعلم أنه لصادق بار راشد تابع للحقایشان صادق است ، نیکوکار است.ثم توفى أبو بکر . بعد شما نزد من آمدید ، فرأیتمانی کاذبا آثما غادرا خائنا والله یعلم .این والله یعلم را نمی خوانند : خدا می داند که من صادق و بار راشد و تابع حق هستم . بعد شما آمدید پیش من و اصرار دارد و این مسأله ای است که ابوبکر صدیق در باره آن قضاوت کرده است .بعد وقتی که آمدند می فرماید : فرأیتمانی کاذبا آثما غادرا خائنا ، نه این که من از خودش خبر می دهد ، یعنی شما چنین فکر می کنید . بعد والله یعلم انی لصادق ، والله یعلم إنه لصادق. چگونه است که استنباط توهین می کند که خلیفه دوم ، خلیفه اول را کاذب و غادر و آثم می داند ؛ در حالی پشت سر همین جمله می گوید : والله یعلم أنه لصادق بار راشد تابع للحق .آقای قزوینی نسبت به این عبارت توضیح دهند ، امام چهارم حضرت علی بن حسین بن علی رضی الله تعالی عنه در کتاب کشف الغمة اربیلی، ج2 ، ص78 که گروهی از ایران آمدند خدمت ایشان و از حضرت ابوبکر و عمر و عثمان سؤال کردند . بعد ایشان فرمود : آیا شما نمی دانید که الذین یخرجهم من دیارهم ، آن آیه معروف در قرآن کریم در باره کی است ؟[اصل روایت مورد استدلال جناب مراد زهی ؛ چون سخنان ایشان واضح نبود ، ما تمام روایت را از اصل کتاب در این جا نقل می کنیم]«وقال سعید بن مرجانة کنت یوما عند علی بن الحسین فقلت سمعت أبا هریرة یقول قال رسول الله صلى الله علیه وآله من أعتق رقبة مؤمنة أعتق الله تعالى بکل إرب منها إربا منه من النار حتى أنه لیعتق بالید الید وبالرجل الرجل وبالفرج الفرج فقال علی علیه السلام أنت سمعت هذه من أبی هریرة ؟ فقال سعید نعم فقال لغلام له أفره غلمانه وکان عبد الله بن جعفر قد أعطاه بهذا الغلام ألف دینار فلم یبعه أنت حر لوجه الله تعالى . وقدم علیه نفر من أهل العراق فقالوا فی أبى بکر وعمر وعثمان رضی الله عنهم فلما فرغوا من کلامهم قال لهم ألا تخبرونی أنتم المهاجرون الأولون الذین أخرجوا من دیارهم وأموالهم یبتغون فضلا من الله ورضوانا وینصرون الله ورسوله أولئک هم الصادقون قالوا لا قال فأنتم الذین تبوأوا الدار والإیمان من قبلهم یحبون من هاجر إلیهم ولا یجدون فی صدورهم حاجه مما أوتوا ویؤثرون على أنفسهم ولو کان بهم خصاصة قالوا لا قال أما أنتم قد تبرأتم أن تکونوا من أحد هذین الفریقین وأنا أشهد انکم لستم من الذین قال الله فیهم والذین جاؤوا من بعدهم یقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذین سبقونا بالإیمان ولا تجعل فی قلوبنا غلا للذین آمنوا ) خرجوا عنى فعل الله بکم » .کشف الغمة - ابن أبی الفتح الإربلی - ج 2 ص 291 .من

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
لــوگوهاي حــمايتي

03- آگهی در بچه‌های قلم  اندیشه و بصیرت ایکا  تبیان مهدویت تخریبچی مجازی حریم یاس خادم نیوز دیار رنج رهبران شیعه سایت جامع صــبح وصــــال سایت جامع مداحی شیعه مدیا صدای شیعه طراحی قالب‌های مذهبی ظهور عاشورائیان ماسون تیوب ماسون یاب مبارز کلیپ نور المهدی (عج) هیئت جواد الائمه(ع) آمل وعده صادق پاتوق کتاب گروه فرهنگی سیاسی مرصاد 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما هر روز چند آيه از قــرآن را مي خوانيد؟
    شما بيشتر در مطالب مذهبي كدام موارد را بيشت مطالعه مي كنيد؟
    رشته تحصيلي شما كدام مورد است ؟
    حمايت از ما


    كاربران گرامي لطفا براي حمايت از ما بنر ما رو در سايت خود قرار بدهيد

    اطلاعيه تبليغات
    http://axgig.com/images/60845033152589694632.png
    تبادل لینک با سایت‌های پیج رنک 3 به بالا صورت می‌گیرد.

    بهترین حالت مشاهده سایت با مرورگرهای فایرفاکس +3 و اینترنت اکسپلورر +7 و اپرا و کروم می‌باشد.

    جهت مطلع شدن از بروز شدن سایت در خبرنامه عضو شوید.

    http://axgig.com/images/62064970877547204093.png

    - جهت بهبود بخشیدن امر فعالیت این سایت ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود باخبر سازید؛
    - از شرکت ها و موسسات مذهبی و تولید کننده محصولات مذهبی حمایت و دعوت به همکاری می‌شود.
    ويژه نامه ها


    ----------------------------------------

    دانشنامه مهدويت

    حمايت از پايگاه عاشورا


    ذكر ايام هفته

    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 168
  • بازدید کلی : 10,853
  • کدهای اختصاصی
    روز نوشت

    فاطمه گفتيم و سوز آغاز شد . . .

    گفت یا علی(ع)؛
    عشق آغاز شد.

    گفت یا زهرا(س)؛
    سوز آغاز شد.

    و چه سری‌ست بین عشق و سوز؟

    شاید همان قصه شمع و پروانه باشد که حکایت نور است و سوختن؛

    اما نه…

    زبان لال می‌شود در برابر توصیف عشق و سوز علی و فاطمه؛

    که اگر نبود صبر الهی؛
    کن فیکون می‌شد عالم و هرآنچه در اوست.

    گفت: فاطمه، فاطمه است.

    اما نه؛
    فاطمه، فاطمه بود و فقط، خدا و پدر و همسر و فرزندانش می‌دانند که؛
    فاطمه که بود.

    نـــوحه آنلاين
    شما می‌توانید با قرار دادن کد زیر در قالب وبلاگتان نوای سایت را در وبلاگ خود داشته باشید.
    این نوا در مناسبت‌های گوناگون و بدون نیاز به تغییر در کدها توسط صاحب وبلاگ، تغییر می‌نماید.